Za zostaniesz wylogowany.
Aby pozostać w systemie, kliknij w przycisk

Regulamin korzystania z usługi eBOK

Rozdział I. DEFINICJE

PGNiG OD - PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie (kod pocztowy 01-248), przy ul. Jana Kazimierza 3, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000488778, NIP: 527-270-60-82, o kapitale zakładowym w wysokości 1 026 309 542,58 zł (słownie złotych: jeden miliard dwadzieścia sześć milionów trzysta dziewięć tysięcy pięćset czterdzieści dwa 58/100).

eBOK - funkcjonalność udostępniana przez PGNiG OD za pośrednictwem strony internetowej pod adresem ebok.pgnig.pl lub aplikacji mobilnej pobranej z Google Play, App Store lub AppGallery zapewniająca Klientom dostęp do Konta Klienta.

Dokumenty - dokumenty dostarczane Klientom przez PGNiG OD za pośrednictwem eBOK, w szczególności: Faktura, e-faktura, wezwania do zapłaty, zawiadomienia, zmiany w taryfach i cennikach stosowanych przez PGNiG OD, zmiany Ogólnych Warunków Umowy, zmiany warunków Umowy, ulotki informacyjne i inne związane z Umową.

e-faktura - rozumie się przez to, zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2022, poz. 931), Fakturę w formie elektronicznej wystawioną i otrzymaną w dowolnym formacie elektronicznym.

Faktura - faktura VAT w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2022, poz. 931), w tym faktura wstępna i faktura rozliczeniowa, faktura proforma, prognoza proforma, a także duplikat faktury VAT lub korekta faktury VAT, wystawiane przez PGNiG OD na rzecz Klientów z tytułu zawartej Umowy.

Konsument - osoba fizyczna dokonującą czynności prawnej z PGNiG OD niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Klient - Konsument lub podmiot prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, jak również osoby fizyczne prowadzące jednoosobowe działalności gospodarcze działające wspólnie w formie spółki cywilnej (przedsiębiorca) albo osoba prawna albo jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej pobierający paliwo gazowe lub energię elektryczną, będący stroną Umowy zawartej z PGNiG OD.

Numer Klienta - Indywidualny numer Klienta, identyfikujący go, widniejący na każdej Fakturze za paliwo gazowe albo energię elektryczną w polu „Nr Klienta" lub „Nabywca".

Umowa - Umowa kompleksowa dostarczania paliwa gazowego lub inna umowa w ramach której PGNiG OD świadczy na rzecz Klientów usługi, zawarta pomiędzy PGNiG OD a Klientem.

Usługa - określona niniejszym Regulaminem Usługa polegająca na udostępnianiu przez PGNiG OD Dokumentów w postaci elektronicznej za pośrednictwem eBOK oraz możliwości wglądu do informacji i danych Klienta, a także umożliwianiu zgłaszania zmiany danych Klienta oraz składania oświadczeń i wyrażania zgód. Zakres Usługi jest różny w odniesieniu do Zarejestrowanego Użytkownika i Użytkowania.

Użytkownik - każda osoba korzystająca z eBOK za pośrednictwem strony internetowej pod adresem ebok.pgnig.pl lub korzystająca z aplikacji mobilnej eBOK.

Zarejestrowany Użytkownik - każda osoba posiadająca aktywne Konto w eBOK lub taka, która otrzymała link umożliwiający aktywację, ale jeszcze z niego nie skorzystała. 

Dane aktywacyjne - rozumie się przez to:

a) w przypadku Konsumenta Numer Klienta oraz numer PESEL albo Numer Klienta oraz numer dokumentu tożsamości;

b) w przypadku przedsiębiorcy lub jednostki organizacyjnej posiadającej osobowość prawną numer Umowy oraz NIP;

c) Login.

Konto - indywidualne konto Klienta udostępnione w ramach eBOK, do którego ma dostęp tylko Zarejestrowany Użytkownik, zawierające m.in. przypisane do danego Klienta dane i informacje dotyczące rozliczeń i umów zawartych pomiędzy Klientem a PGNiG OD oraz Dokumenty.

Konto powiązane - Konto innego niż Zarejestrowany Użytkownik Klienta, dołączone poprzez funkcję „Dodaj konto powiązane” do Konta Zarejestrowanego Użytkownika, umożliwiające dostęp do danych oraz informacji o rozliczeniach i umowach z PGNiG OD Klienta.

Login - adres mailowy Użytkownika podawany podczas aktywacji, stanowiący identyfikator służący do zalogowania do Konta w eBOK. 

Hasło - ciąg minimum 8 znaków (zawierający wielką literę, małą literę, cyfrę), zabezpieczający przed nieuprawnionym dostępem do eBOK, podawany przez Użytkownika w procesie aktywacji Konta do eBOK.

Usługa Uwierzytelniająca - usługa za pomocą której Użytkownik może aktywować swoje Konto eBOK oraz następnie zalogować się na nie za pomocą zewnętrznych serwisów współpracujących z PGNiG OD, w tym o charakterze społecznościowym. Informacja o dostępnych serwisach współpracujących umieszczana jest każdorazowo w oknie logowania.

Usługa Chatbot - usługa stanowiąca automatyczne narzędzie wspomagające komunikację, świadczona na podstawie odrębnego regulaminu, znajdującego się na stronie ebok.pgnig.pl/regulamin-chatbot

Administrator - PGNiG OD, który nadzoruje prace i funkcjonowanie eBOK i jest odpowiedzialny za zarządzanie oraz jego poprawne funkcjonowanie i wykonanie Usługi.

Adres mailowy Administratora - adres mailowy kontakt@pgnig.pl, za pomocą którego Użytkownik może się skontaktować z Administratorem w sprawach związanych z Usługą lub Umową.

Ustawa - ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344).

Regulamin - niniejszy Regulamin korzystania z Usługi.


Rozdział II. POSTANOWIENIA WSTĘPNE

1. Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną zawiera się poprzez zarejestrowanie Konta Użytkownika. Usługa jest świadczona na podstawie Ustawy oraz Regulaminu, które określają zasady i warunki świadczenia Usługi drogą elektroniczną.

2. Zarejestrowanym Użytkownikiem eBOK może zostać osoba, która w momencie aktywacji Konta eBOK jest Klientem PGNiG OD, jego reprezentantem lub w ramach procesu aktywacji Konta zawiera nową umowę poprzez serwis eBOK.

3. Do poprawnego działania eBOK, wymagane jest korzystanie z przeglądarki internetowej, umożliwiającej przeglądanie dokumentów w standardzie HTML lub urządzenia mobilnego z systemem Android, systemem operacyjnym Apple Inc. (iOS, iPadOS) lub Huawei Mobile Services oraz pobranie aplikacji mobilnej z Google Play, App Store lub AppGallery.

4. Do celów świadczenia Usługi niezbędne jest przekazanie Danych aktywacyjnych.

5. PGNiG OD zastrzega sobie możliwość zmiany Regulaminu, w tym zaprzestania świadczenia Usługi. PGNiG OD może dokonywać zmian postanowień Regulaminu w zakresie:

a) zmian w systemach teleinformatycznych PGNiG OD, w szczególności w systemach bilingowych oraz systemach, na bazie których funkcjonuje eBOK;

b) zmian funkcjonalności Usługi;

c) zmian wynikających z aktów prawnych wpływających na kształt Usługi;

d) zmian w obowiązujących taryfach lub wejścia w życie nowej taryfy, lub taryf mających zastosowanie w rozliczeniach z Klientem;

e) zmiany sposobu organizacji świadczenia Usługi przez PGNiG OD lub zmian organizacyjnych w Grupie Orlen;

f) zamiaru zakończenia świadczenia Usługi przez PGNiG OD.

6. PGNiG OD zawiadomi Zarejestrowanego Użytkownika z 14-dniowym wyprzedzeniem o zmianie Regulaminu za pośrednictwem eBOK lub za pośrednictwem wiadomości elektronicznej dostarczonej na adres e-mail będący Loginem Zarejestrowanego Użytkownika. Klient, w takim przypadku, może wypowiedzieć Regulamin w terminie 14 dni od otrzymania ww. zawiadomienia. PGNiG OD zakończy świadczenie Usługi w terminie do 14 dni od otrzymania wypowiedzenia Regulaminu. Powyższe nie stanowi rozwiązania Umowy ani innych umów zwartych z Klientem.

7. W przypadkach szczególnych, mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność Usługi, PGNiG OD ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia działania Usługi, bez wcześniejszego powiadomienia, i przeprowadzenia prac serwisowych mających na celu przywrócenie bezpieczeństwa i stabilności Usługi.

8. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej pod Adresem: ebok.pgnig.pl/strona/regulamin oraz w siedzibie PGNiG OD.

9. Regulamin wchodzi w życie w dniu jego opublikowania na stronie ebok.pgnig.pl/strona/regulamin.

10. Korzystanie z eBOK jest możliwe wyłącznie pod warunkiem akceptacji warunków Regulaminu.

11. Funkcjonowanie eBOK nadzoruje Administrator, z którym kontakt jest możliwy poprzez Adres mailowy Administratora oraz za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego dostępnego w eBOK.

12. Użytkownikom oraz Zarejestrowanym Użytkownikom zabrania się dostarczania za pośrednictwem eBOK treści o charakterze bezprawnym. 


Rozdział III. USŁUGI OFEROWANE ZA POŚREDNICTWEM eBOK

1. W ramach eBOK, Zarejestrowany Użytkownik ma możliwość czynności takich jak:

a) przegląd informacji o aktualnych i archiwalnych rozliczeniach wynikających z realizacji Umowy;

b) bieżące monitorowanie historii zużycia paliwa gazowego/energii elektrycznej;

c) przekazanie poprzez formularz kontaktowy reklamacji, uwag, wniosków, co do których Umowa nie zastrzega formy szczególnej;

d) informowanie PGNiG OD o modernizacji układu pomiarowego;

e) zmiana grupy taryfowej w ramach grup taryfowych o tej samej wartości poboru paliwa gazowego u operatora sieci dystrybucyjnej;

f) podawanie stanu licznika gazowego oraz licznika energii elektrycznej;

g) zawarcie nowej Umowy;

h) rozwiązanie Umowy (nie dotyczy Umów powiązanych oraz Umów zawartych przed dn. 1.06.2019 r.);

i) zmiana danych Klienta zawartych w Umowie, o ile nie prowadzi to do zmiany strony Umowy, w postaci danych kontaktowych (numer telefonu, adres e-mail, imię i nazwisko), adresu zamieszkania i adresu korespondencyjnego;

j) opłacanie rachunków za zużycie paliwa gazowego oraz energii elektrycznej;

k) wykonanie zwrotu nadpłaty;

l) uruchomienie polecenia zapłaty;

m) zapoznanie się z ofertą produktową PGNiG OD;

n) ustawienie możliwości otrzymywania powiadomień webpush lub powiadomień od aplikacji z informacjami na temat bieżących rozliczeń oraz nowych ofert PGNiG OD.

o) włączenie, bądź wyłączenie usługi e-faktura po udostępnieniu takiej możliwości w ramach eBOK;

p) zapoznanie się z innymi treściami, do których dostęp może zostać uzależniony od wyrażenia dodatkowych zgód;

q) skorzystanie z Usługi Chatbot;

r) dodanie Konta powiązanego.

2. W zakresie, w jakim nie będzie to wymagało zmiany niniejszego Regulaminu, PGNiG OD zastrzega sobie prawo do modyfikacji w każdym czasie Usługi.

3. PGNiG OD zastrzega możliwość uruchomienia usług oferowanych za pośrednictwem eBOK dopiero po udostępnieniu takiej możliwości przez Administratora, o czym Klienci i Użytkownicy zostaną poinformowani na stronie ebok.pgnig.pl.


Rozdział IV. AKTYWACJA USŁUGI

1. Aktywacja przez Klienta Usługi w eBOK następuje drogą elektroniczną, za pośrednictwem formularza dostępnego w aplikacji mobilnej, przesłanego linku aktywacyjnego, na stronie ebok.pgnig.pl albo za pomocą Usługi Uwierzytelniającej. Do poprawnego przeprowadzenia aktywacji wymagane jest:

a) przekazanie Danych aktywacyjnych;

b) nadanie Hasła;

c) w przypadku wyboru metody logowania się do eBOK za pomocą Usługi Uwierzytelniającej, dane Użytkownika (indywidualne ID oraz adres e-mail) zostaną przez dostawcę Usługi Uwierzytelniającej przekazane PGNiG OD i wykorzystane zgodnie z zasadami Regulaminu, Użytkownik może w dowolnym momencie odłączyć Usługę Uwierzytelniającą od eBOK. W takiej sytuacji Użytkownik musi ponownie przejść proces aktywacji konta i wybrać inną metodę logowania;

d) w przypadku skorzystania z aktywacji Konta eBOK za pomocą Usługi Uwierzytelniającej, Loginem eBOK staje się adres e-mail przypisany do udostępnionych serwisów. 

2. W celu aktywacji Konta eBOK niezbędne jest podanie Danych aktywacyjnych.

3. Wszystkie metody logowania umożliwiają taki sam dostęp do danych w serwisie eBOK.

4. Po utworzeniu Konta w eBOK na adres e-mail będący Loginem wysłana zostanie wiadomość informująca o aktywacji. 

5. Zarejestrowany Użytkownik zobowiązany jest zabezpieczyć swój Login oraz Hasło przed dostępem osób nieuprawnionych. Zarejestrowany Użytkownik ponosi całkowitą odpowiedzialność za wszystkie skutki wynikłe z dostępu do eBOK przez osoby trzecie, które w jakikolwiek sposób weszły w posiadanie Loginu i Hasła lub przejęły konto właściwe dla Usługi Uwierzytelniającej za pomocą której Zarejestrowany Użytkownik loguje się do eBOK, z przyczyn leżących po stronie Zarejestrowanego Użytkownika. Zabronione jest w szczególności przekazywanie Loginu oraz Hasła osobom trzecim. 

6. Po zalogowaniu do Konta eBOK w dowolnym momencie, Zarejestrowany Użytkownik ma możliwość zmiany Hasła lub Loginu na inne. Zmiana Loginu nie stanowi w szczególności wypowiedzenia ani zmiany Regulaminu, nie stanowi również zmiany adresu e-mail podanego dla celów realizacji Umowy.

7. Administrator zobowiązany jest do usunięcia z eBOK danych Klienta albo Zarejestrowanego Użytkownika na każde jego żądanie zgłoszone za pośrednictwem poczty elektronicznej na Adres mailowy Administratora albo przez eBOK. Żądanie usunięcia danych jest równoznaczne z wypowiedzeniem Regulaminu.


Rozdział V. KORZYSTANIE Z USŁUG eBOK 

1. eBOK jest dostępny dla Użytkowników i Zarejestrowanych Użytkowników 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Administrator zastrzega sobie możliwość dokonywania przerw w dostępie do eBOK w związku z koniecznością przeprowadzenia okresowej konserwacji lub innych prac związanych z systemem informatycznym.

2. W przypadku aktywacji Konta jako Konsument, w ramach eBOK będą prezentowane wszystkie obowiązujące Umowy, które zostały zawarte z PGNiG OD na podany przy aktywacji numer PESEL.

3. W ramach eBOK prezentowane są jedynie obowiązujące Umowy z zastrzeżeniem postanowienia z ust. 10 niniejszego Rozdziału.

4. Przypadki zablokowania Konta:

a) Dostęp do Konta blokuje się w wypadku pięciu nieudanych prób logowania do eBOK, Odblokowanie nastąpi automatycznie po upływie 5 minut od zablokowania.

b) Administrator ma prawo zablokować dostęp do Konta w przypadku: 

- stwierdzenia korzystania z niego w sposób sprzeczny z Regulaminem lub przepisami prawa;

- stwierdzenia korzystania w sposób naruszający dobra osobiste osób trzecich lub ogólnie przyjęte normy społeczne;

- stwierdzenia korzystania w sposób powodujący zachwianie lub przeciążenie systemów teleinformatycznych eBOK. 

5. W przypadku braku aktywności Zarejestrowanego Użytkownika, zostanie on automatycznie wylogowany po upływie 30 minut.

6. Użytkownicy korzystający z eBOK mogą otrzymywać powiadomienia e-mail, dotyczące w szczególności usług, z których skorzystali bez konieczności logowania oraz związane z kontaktem z Administratorem.

7. Zarejestrowani Użytkownicy otrzymują na adres e-mail będący Loginem powiadomienia dotyczące w szczególności: wymagalnych płatności, wystawionych not odsetkowych, wystawienia przez PGNiG OD faktur zaliczkowych, korygujących, końcowych, pojawieniu się nowych wiadomości w zakładce wiadomości.

8. Nie ma możliwości wyłączenia systemowych powiadomień wysyłanych na adres e-mail będący Loginem.

9. W ramach eBOK mogą być organizowane konkursy, których zasady oraz warunki uczestnictwa będą określać odrębne regulaminy dostępne na stronach internetowych PGNiG OD i pod wyznaczonymi zakładkami w eBOK. Uczestnictwo w tych konkursach warunkowane będzie wyrażeniem przez Użytkownika odrębnej zgody na uczestnictwo w danym konkursie (poprzez akceptację regulaminu danego konkursu).

10. W przypadku, gdy Umowa, której stroną był Zarejestrowany Użytkownik została rozwiązana, istnieje możliwość korzystania z następujących funkcjonalności eBOK takich jak:

a) przegląd informacji o archiwalnych rozliczeniach wynikających z rozwiązanej Umowy do 24m-cy wstecz od daty bieżącej;

b) dokonanie płatności online do 90 dni od daty rozwiązania Umowy;

c) podgląd dokumentów rozliczeniowych w formacie PDF (dla Klientów z aktywną usługą e-faktura) do 90 dni od daty rozwiązania Umowy;

d) zawarcie nowej Umowy;

e) zapoznanie się z ofertą produktową PGNiG OD;

f) skorzystanie z formularza kontaktowego;

g) zmiana podstawowych ustawień Konta;

h) dodanie Konta powiązanego;

i) przegląd historii zmian i aktywności na Koncie.


Rozdział VI. REKLAMACJE

1. Użytkownicy i Zarejestrowani Użytkownicy są uprawnieni do składania reklamacji dotyczących działania eBOK. Reklamacje mogą być kierowane do Administratora poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny w eBOK lub inny dostępny dla Klienta sposób (pisemnie, poprzez infolinię telefoniczną PGNiG OD lub osobiście w biurach obsługi PGNiG OD).

2. Reklamujący powinien przytoczyć wszystkie okoliczności faktyczne uzasadniające reklamację. W przeciwnym razie termin rozpatrywania reklamacji może ulec wydłużeniu. 

3. PGNiG OD rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od daty jej wpływu.

4. Rozpatrując reklamacji PGNiG OD opiera się na obowiązujących przepisach prawa oraz postanowieniach Regulaminu. O rozstrzygnięciu reklamacji PGNiG OD powiadomi Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej, listownie lub przez eBOK.


Rozdział VII. KONTO POWIĄZANE

1. Każdy Zarejestrowany Użytkownik jest uprawniony do dodania Konta powiązanego, pod warunkiem udzielenia na to zgody przez Klienta, którego Konto powiązane będzie dotyczyć. Udzielona zgoda stanowi umocowanie do dokonywania czynności takich jak:

a) przegląd informacji o aktualnych i archiwalnych rozliczeniach wynikających z realizacji Umowy;

b) bieżące monitorowanie historii zużycia paliwa gazowego/energii elektrycznej;

c) przekazanie poprzez formularz kontaktowy reklamacji, uwag, wniosków, co do których Umowa nie zastrzega formy szczególnej;

d) informowanie PGNiG OD o modernizacji układu pomiarowego;

e) zmiana grupy taryfowej w ramach grup taryfowych o tej samej wartości poboru paliwa gazowego u operatora sieci dystrybucyjnej;

f) podawanie stanu licznika gazowego oraz licznika energii elektrycznej;

g) opłacanie rachunków za zużycie paliwa gazowego oraz energii elektrycznej;

h) włączenie bądź wyłączenie usługi e-faktura po udostępnieniu takiej możliwości w ramach eBOK;

i) skorzystanie z Usługi Chatbot.

2. W celu dodania Konta powiązanego niezbędne jest podanie następujących danych:

a) w przypadku gdy Klientem jest Konsument:

- Numer Klienta oraz numer PESEL albo numer dokumentu tożsamości (w przypadku gdy Klient przy zawieraniu Umowy z PGNiG OD nie posiadał numeru PESEL);

- w przypadku, gdy Klient będący konsumentem posiada więcej niż jedną umowę przypisaną do swojego numeru PESEL, dostęp do Usługi zostaje rozszerzony o wszystkie aktywne Umowy w ramach jego danych Klienta (tj. przypisane do jego numeru PESEL) i prezentowane na koncie eBOK tego innego Klienta, które Zarejestrowany Użytkownik wskazuje jako Konto powiązane;

b) w przypadku gdy Klientem jest przedsiębiorca lub jednostka organizacyjna posiadająca osobowość prawną: numer Umowy oraz NIP.

3. Zarejestrowany Użytkownik dodający Konto powiązane, zobowiązany jest do niezwłocznego usunięcia Konta powiązanego po odwołaniu umocowania, o którym mowa w ust. 1. 

4. Zarejestrowany Użytkownik ponosi odpowiedzialność w przypadku przekroczenia zakresu umocowania, postąpienia wbrew woli właściciela danych Konta powiązanego lub dokonania jakichkolwiek czynności w imieniu właściciela danych Konta powiązanego w razie odwołania umocowania.

5. PGNiG OD zastrzega sobie prawo zablokowania dostępu do Konta powiązanego w razie powzięcia wątpliwości co do umocowania Zarejestrowanego Użytkownika do działania w imieniu Klienta, którego Konto powiązane dotyczy.


Rozdział VIII. ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI

1. Za prawidłowe działanie eBOK odpowiada PGNiG OD.

2. W przypadku wystąpienia błędu w systemie eBOK, Użytkownik i Zarejestrowany Użytkownik mają możliwość skontaktowania się z Administratorem, poprzez wysłanie do niego wiadomości poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny w eBOK.

3. PGNiG OD nie ponosi odpowiedzialności za błędnie wprowadzone dane w formularzu zgłoszeniowym przez Użytkownika oraz za dyspozycje złożone przez Zarejestrowanego Użytkownika zrealizowane za pomocą eBOK.

4. PGNiG OD nie ponosi odpowiedzialności za przekazanie przez Użytkownika i Zarejestrowanego Użytkownika Danych aktywacyjnych osobom trzecim.

5. PGNiG OD nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z użycia Loginu oraz Hasła przez osoby trzecie, które mogą polegać na realizacji dyspozycji złożonych w eBOK przez osobę nieuprawnioną.


Rozdział IX. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

1. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją usługi eBOK są dostępne w zakładce Polityka prywatności na stronie ebok.pgnig.pl/strona/polityka-prywatnosci oraz w aplikacji mobilnej w zakładce Więcej>Regulamin i polityka prywatności>Polityka prywatności.


Rozdział X. ODSTĄPIENIE OD UMOWY I ROZWIĄZANIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

1. Klient będący Konsumentem oraz osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą w tym wspólnik spółki cywilnej, która zawarła Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością nie mającą jednak dla niej zawodowego charakteru, w celu innym niż na potrzeby gospodarstwa domowego ma prawo odstąpić od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia jego zaakceptowania, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów z tego tytułu.

2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia, należy poinformować PGNiG OD o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Oświadczenie może być złożone za pomocą wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 poz. 287 ze zm.).

3. W przypadku odstąpienia od umowy oświadczenie usług drogą elektroniczną, umowę uważa się za niezawartą.

4. Klient jest uprawniony do rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie poprzez złożenie oświadczenia o rozwiązaniu umowy lub przez samodzielne skasowanie Konta Zarejestrowanego Użytkownika, bez podawania przyczyn. Stosowne oświadczenie może być złożone w każdej formie i nie wywołuje jakichkolwiek skutków finansowych. Rozwiązanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną nie oznacza rozwiązania Umowy. 

5. Zarejestrowany Użytkownik może usunąć Konto eBOK samodzielnie, przechodząc do zakładki „Ustawienia” albo zlecić usunięcie swojego Konta eBOK Administratorowi kontaktując się poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny w eBOK.

6. Administrator zobowiązany jest usunąć Konto eBOK w terminie 24 godzin po wpłynięciu do niego żądania od Zarejestrowanego Użytkownika. Do tego czasu Konto eBOK jest aktywne.

7. Po usunięciu Konta eBOK, w sposób opisany powyżej, Administrator nie będzie wykorzystywał w żaden sposób i w żadnym celu Loginu, w szczególności do komunikacji w sprawach związanych z realizacją Umów z PGNiG OD, których stroną jest lub był Klient, chyba że Administrator będzie dysponował jego zgodą na takie wykorzystanie. 


Rozdział XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Wszelkie spory wynikłe w związku ze świadczeniem Usługi, będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.

2. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem, zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności Kodeks cywilny oraz Ustawa.